joi, 9 iulie 2009

De la SMARK

Conferinta Smark mi s-a parut un eveniment destul de interesant. Vorbitori care au ceva de spus, clienti si agentii deopotriva, Griffiths in tricou Guiness, dragut. Comentez pe scurt:

- Graeme Douglas & Paul Colman de la Wieden and Kennedy au lansat o teorie interesanta, in care constructia brandului creeaza valoare iar promotiile extrag, fructifica aceasta valoare, conditii in care ideea e sa gestionezi exploatarea valorii prin promotii intr-un mod rational si constructiv, adica sa tii cont si de brand cand faci promotii, sa nu mai faci 5+1, sa vii cu idei out of the box care sa atinga si obiective de brand pe langa cele de vanzari pe termen scurt, de'astea. Mi se pare interesanta perspectiva, desi in practica sticker-ul pe produs rules, iar cand esti in kkt cu vanzarile trebuie sa te prostituezi, altfel pierzi market share pe care nu il mai intorci nici cu mama brandului. Overall, o prezentare faina si un punct de vedere valid, constructiv.
- John Griffiths a descoperit comportamentul consumatorului si ne sugereaza sa tinem cont de el in planning-ul campaniilor promotionale. Eurika! Multumim frumos.
- Marian Seitan a prezentat in premiera cifre din promotiile implementate de Hitmail. Interesant, instructiv. Nimic socant, in general tendinte pe care le vedem, dar e bine sa confirmi din cand in cand ce faci acasa cu ce fac ceilalti jucatori mari din piata. A ridicat putin stacheta cu rata medie de raspuns de 25% si 5 milioane de intrari, fapt pentru care s-ar putea sa ne intrebe clientii din FMCG, de ce ajung doar la 10-15% cu promotii in IKA. :-)
- Camelia Panait a facut o adevarata teza stiintifica, a despicat si analizat din toate unghiurile relatia dintre promotii si impactul asupra coordonatelor de imagine. Mi s-a parut tare, dar trebuie sa descarc prezentarea si sa o mai citesc o data, ca m-a pierdut pe la jumate.
- Mi s-au parut foarte interesante datele prezentate de Daniel Enescu de la Daedalus. Reminder ca suntem intr-o piata mercantila dpdv marketing. Campania 5+1 still rules. Cu toate astea, nuanta comunicarii face diferenta: 5+1 functioneaza de 5 ori mai bine decat "6 la pret de 5", desi practic e acelasi lucru. (creativi, be aware). Toate informatiile prezentate compun insa perspectiva consumatorului, asa ca nu le luati ca biblie, consumatorul nu stie ce vrea, o sa-l luam de manuta si o sa-i aratam noi ce-i bine pentru el, ca sa fie bine si pentru brand.
- Noi am luat decizia sa nu prezentam nuante fine legate de promotii in conditiile in care, ma scuzati, o parte din planner-ii din piata (clienti sau agentii) nu stiu inca abc-ul promotiilor. Asta-i un eufemism, bine, o sa zic direct: vad inca multe campanii in piata care nu se califica decat ca amatorisme maneliste. Drept urmare, am facut o prezentare care enumera dilemele, deciziile pe care trebuie sa le luam in planning-ul unei campanii. Simpla, clara, plictisitoare pentru experti, dar utila sper pentru clientii si plannerii care nu fac promotii in fiecare zi si care vor sa se asigure ca nu omit etape. Colega Tanasoiu a livrat cu gratie know-how-ul, deci sunt sigur ca a ajuns clar si curat la auditoriul destinatar.

Zic sa inserez aici prezentarea ca daca are cineva vreo dilema in legatura cu ce dileme trebuie sa aiba cand face planning de promotii, sa le poata bifa cinstit cu pixul pe print-ul ppt-ului.
P.S. Are Monica un comentariu beton pe blog despre making off-ul prezentarii. Am ras cu lacrimi. Daca aveti timp - http://paidece.blogspot.com/2009/07/monica-scrie-o-prezentare.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu