sâmbătă, 24 octombrie 2009

Un talon de 10 (greseli)

Premisa: trebuie sa facem un talon de participare pentru o campanie promotionala simpla.
Challenge: putem sa facem 10 greseli de logica, planning, legal, etc, in acest talon?
Accelerator: talonul are doar cativa centimetri patrati.
Rezultat: succes total.






1. Talonul nu iti spune cum sa participi.
“Participa la vara castigurilor”.
Ok. Multumesc. Ma duc acum. Unde?

2. Ordinea campurilor : Nume / Prenume.
Daca nu se pune Prenumele primul, toata lumea va incerca sa ingramadeasca numele complet in campul Nume, apoi vor ramane cu un camp gol. Probleme de lizibilitate la data entry.

3. Varsta in loc de data nasterii.
Probleme la dedublonare.

4. Adresa – camp unic (fara strada, nr, bl, sc, ap, oraj, judet/sector)
In peste 80% din cazuri adresa va fi scrisa incomplet. Foarte multi participanti presupun ca promotia se deruleaza doar in magazinul de unde au cumparat produsul, deci nu vor completa orasul.

5. Spatiul pentru e-mail foarte mic.
Nu cred ca s-au colectat multe e-mail-uri valide pe aceste taloane.

6. Nu se solicita data completarii.
Drept urmare, nu se poate proba acordul expres si neechivoc al participantului de a primi informatii comerciale de la operator intr-un eventual litigiu.

7. In disclaimer se solicita inca o data numele participantului.

8. Disclaimer-ul nu specifica numarul de notificare la ANSPDCP al operatorului.
Pasibil amenda ANSPDCP.

9. Disclaimer-ul informeaza doar partial participantul in legatura cu drepturile sale privind datele personale. Lipsesc dreptul de a nu fi supus deciziilor individuale si dreptul solicitarii stergerii datelor.
Pasibil de alta amenda ANSPDCP.

10. Campania conditioneaza participarea la campanie de acordul ca datele personale ale participantului sa fie utilizate in comunicari de marketing direct.
Pasibil de o noua amenda ANSPDCP si/sau OPC.

* Bonus: Varsta minima de participare 18 ani. Ma intreb de ce. Copiii nu mananca Danette?

3 comentarii:

  1. Profu' de marketing direct ne arăta tot felul de exemple d-astea; asa ca i-am trimis mail cu linkul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere