marți, 29 martie 2011

Un talon de 10

Dupa ultimul post, ca sa nu ramana cineva cu semifalsa impresia ca piata romaneasca de direct marketing este caracterizata de amatorism si mediocritate, vin cu alt exemplu de campanie, la care am fost expus doar in calitate de "persoana vizata" cum ar zice ANSPDCP-ul. Va marturisesc ca este revigorant, imi da o senzatie de optimism si incredere faptul ca vad si campanii de DM inteligente, coerente, pertinente.

Saptamana trecuta, colegul Manoilescu imi intinde un pliant DL si zice "Uite ce campanie desteapta au facut astia!". Obisnuit cu sarcasmul specific, ma pregatesc sa ma delectez cu probabil inca o mostra de incompetenta la plic, dar, surpriza, gasiram o campanie chiar bine facuta. Agentie Create Direct pentru client Whirlpool din ce pot sa citesc in material, combinatie reusita se pare, campanie de succes.

Sa incepem cu coperta:




Ca sa nu arunce destinataru' pliantu' inainte sa-l deschida, au scris mare pe prima fata "Atentie, voucher de 100 RON!". Primul pas spre succes. Sansele ca prospectul sa deschida pliantul cresc exponential. Layout frumos, domnisoara are un aer si o postura care inspira tandrete in generozitate. Un fel de zana buna care-ti indeplineste 3 dorinte in limita decentei si a 100 de RON. Suma se leaga de sarbatorirea a 100 de ani, care daca nu-i o sarbatoare in sine macar e o scuza decenta pentru a oferi un voucher generos, ca sa nu tocim brand-ul aruncand cu gratuitati in populatie. Excelent.

Mergem mai departe. Ce gasim inauntru:



In cateva secunde iti dai seama ce castigi si ce trebuie sa faci. Un copy coerent, clar, concis, incadrat intr-un layout care iti ghideaza atentia pe rand la fiecare element important, astfel incat sa iti ramana intiparite imediat in minte ingredientele campaniei:

1. Beneficiile - voucher de 100 de RON sau/si 10 sanse la extragerea celor 100 de premii constand in electrocasnice Whirlpool.

2. Ce trebuie sa faci- cumperi de 1000 de RON si arati la casa cuponul de pe verso completat cu datele tale. Scurt si clar, nimic in plus, nimic in minus. Bonus - daca nu vrei sa cumperi nimic, completezi totusi chestionarul online si primesti o sansa in tragerea la sorti. Deci n-ai citit asta degeaba. Fantastic. Zana buna isi tine promisiunea si isi dovedeste mood-ul generos. Printre randuri, Whirlpool constientizeaza puterea CRM-ului si il dezvolta destept si repede.

Pe verso - talonul - impecabil:



Puteti sa-l luati ca model, nu uitati totusi sa schimbati numele firmelor in disclaimer. Nu sunt sigur ca vor putea fi prelucrate coerent campurile "produs cumparat" si "magazin", dar cred ca e primul talon pe care il vad si care nu are greseli sau probleme majore.

Talonul are si un cod de bare, care va permite ulterior matching-ul intre destinatari si participanti, element vital in evaluarea campaniei si in managementul raspunsurilor. In final, vad ca exista si un infoline, scris mare in josul paginii, pentru putinii presupun destinatari care dupa ce au citit materialul, chiar si in diagonala, mai au vreun dubiu in legatura cu ce au de facut sau ce pot castiga.

Excelent. Nu cunosc personal pe cineva implicat in campanie si nu stiu daca este un mecanism gandit si produs 100% autohton, dar ma bucur ca gasim in inbox-uri si strategie coerenta de DM .

4 comentarii: