marți, 23 iunie 2009

To start with: HOW NOT TO

Vorbind cu distinsa prietena Tanasoiu despre temele pe care le-am putea aborda la o conferinta legata de campanii promotionale, realizam ca nu la chestii de fine-tuning de mare arta schiopateaza multe promotii care apar pe piata, ci in know-how basic, lucruri de bun-simt care din motive obscure sunt trecute cu vederea.

Asa ca m-am gandit sa impartasesc cateva concluzii extrase din campaniile pe care le-am dezvoltat in croaziera Mercury si sa le grupez sub un titlu pretentios: planning-ul unei campanii promotionale.

Plec de la exemplul HOW NOT TO.

Brief de la client: as vrea sa fac o campanie nationala, mai am 1114 sorturi si tigai de la campania cealalta. Vreau sa folosim un mecanism simplu, cu taloane, o tombola in fiecare magazin, sa fie si retaileru' fericit. Va rog sa va asigurati ca faceti validare 100% safe, sa nu prind vreun nenorocit care a pierdut bonul ca ne-a luat tigaia. Sa inceapa marti.

Note: nationala inseamna in toate Carrfeour-urile, tombola inseamna extragere fara proces-verbal, ca-s prea multe, validare inseamna sa pui toti castigatorii sa caute bonul prin gunoi pentru tigaia ta, marti este poimaine. De comunicarea campaniei nu se discuta. No way, asta nu-i un brief si asta nu-i o campanie.

Raspuns corect agentie: ce obiective aveti pentru campania asta?

Plecam de la raspunsul la intrebarea asta data viitoare si trasam cateva guideline-uri de planning al unei campanii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu